Hur kan vi bidra till att svenska elever mår bättre i tider av distans- och hybridundervisning? Och vad har vi lärt oss om undervisningen under det gångna pandemiåret?
Learning disruptions have been an unfortunate but all-too-frequent sight during the pandemic. But not every student felt those effects evenly as schools shifted between remote and in-person options.
Teachers say pandemic-related setbacks in mathematics will linger well into the coming school year, especially for students who suffered the most during shutdowns. Unable to peer over their students’ shoulders and correct their work, math teachers lost the ability to offer on-the-spot tutorials.
Distance learning provided an opportunity for teachers and students to try out different digital and analog tools to help them figure out how they learn best.
I distansundervisning är det extra viktigt med tillit och gemenskap, vilket läraren kan skapa med mer medvetna aktiviteter och genom att ta en aktiv roll vid grupparbeten. Det långsammare sättet att interagera med eleverna kräver också tydligare instruktioner och struktur än en vanlig lektion, visar flera studier.
Covid-19 påverkar oss alla mer eller mindre. För att minska smittspridningen är det bra att genomföra undervisning utomhus. De elever som har undervisning på distans riskerar också att sitta still i stor utsträckning och behöver uppmuntras till fysiska aktiviteter utomhus. Vistelser i naturen har enligt forskning positiva effekter på vårt fysiska och psykiska välbefinnande.
The quality of students' devices - particularly the age of the device and device specifications - significantly affect their remote-learning experience, according to a report from the Consortium for School Networking. The report finds these factors affected upload and download speeds.