Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Distansundervisning"

Visar sida 8 av 32

Välj typ av innehåll inom kategori "Distansundervisning":

Forskning och utveckling kategorier

"Den virtuelle undervisning skal ikke erstatte, men udvide den fysiske undervisning"

2021-08-20
Fjernundervisningen på de gymnasiale uddannelser viste fordele og ulemper ved den virtuelle undervisning. Men de positive erfaringer risikerer at drukne i en polariseret diskussion af, om vi skal have mere eller mindre virtuel undervisning, skriver seniorkonsulent Anne Katrine Kamstrup.

A problem for math teachers: Solving the dilemma of learning lost to a year of Zoom

2021-06-02
Teachers say pandemic-related setbacks in mathematics will linger well into the coming school year, especially for students who suffered the most during shutdowns. Unable to peer over their students’ shoulders and correct their work, math teachers lost the ability to offer on-the-spot tutorials.

Utomhus­under­visning som en del i distans­undervisningen

2021-05-25
Covid-19 påverkar oss alla mer eller mindre. För att minska smittspridningen är det bra att genomföra undervisning utomhus. De elever som har undervisning på distans riskerar också att sitta still i stor utsträckning och behöver uppmuntras till fysiska aktiviteter utomhus. Vistelser i naturen har enligt forskning positiva effekter på vårt fysiska och psykiska välbefinnande.
178932