Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Distansundervisning"

Visar sida 7 av 32

Välj typ av innehåll inom kategori "Distansundervisning":

Forskning och utveckling kategorier

What will online learning look like in 10 years? Zoom has some ideas

2021-09-17
Last March, Zoom, the ubiquitous online conferencing platform, became a staple of daily life for many students and educators as learning shifted online. Millions downloaded it—and first learned of it—back in early 2020, when lockdowns forced billions of students online, and at least 100,000 schools onto Zoom.
Forskning och utveckling kategorier

Pandemins läxa: Personliga möten kan inte ersättas

2021-09-16
Digitalisering över en natt? Eller väl förberedda för fjärr- och distansundervisning? En förändrad skola ser vi i alla fall efter snart tre terminer med en pandemi. Men om vi hamnar i en verklig kris – hur beredda är vi då med ett starkt decentraliserat skolsystem? En erfarenhet står dock fram tydligt – vikten av det…
Forskning och utveckling kategorier

Digitala lektioner och möten fungerade över förväntan på Ekeskolan

2021-09-07
När coronapandemin blev ett faktum och Ekeskolan hade en ny verklighet att förhålla sig till började personalen fundera på hur de kan anpassa sin undervisning efter rådande restriktioner. Skolavslutningar, elevrådsmöten och viss undervisning har genomförts via Zoom, en digital videomötesplattform, med överraskande resultat. I vårt senaste voddavsnitt samtalar vi också om detta.

Bullying, Interrupted

2021-08-31
The COVID-19 pandemic closed schools and forced students into online education, causing widespread worry among parents and educators that an increase in cyberbullying would follow. But that increase never materialized, reports a new study. In fact, bullying and cyberbullying rates actually dropped during the pandemic.  
Forskning och utveckling kategorier

"Den virtuelle undervisning skal ikke erstatte, men udvide den fysiske undervisning"

2021-08-20
Fjernundervisningen på de gymnasiale uddannelser viste fordele og ulemper ved den virtuelle undervisning. Men de positive erfaringer risikerer at drukne i en polariseret diskussion af, om vi skal have mere eller mindre virtuel undervisning, skriver seniorkonsulent Anne Katrine Kamstrup.
167832