Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Distansundervisning"

Visar sida 6 av 32

Välj typ av innehåll inom kategori "Distansundervisning":

Forskning och utveckling kategorier

Opinion: Some warning flags for those embracing personalized learning powered by education technology

2021-10-18
Personalized education was already big pre-pandemic, but home schooling and digital instruction made more parents and teachers embrace the idea. With a shortage of human teachers, many schools jumped on the bandwagon of using technology that collects each child’s personal data and tailors content accordingly. Researchers, however, warn of three dangerous pitfalls.

"Mer fjärr- och distansundervisning kan ge elever ökade möjligheter"

2021-10-11
Vanlig fjärr- och distansundervisning blandas i debatten ihop med den nödundervisning i digital form som skolor temporärt införde under pandemin. Det medför rädsla inför en nödvändig utveckling, där fjärr- och distansundervisning behöver få större utrymme än vad reglerna idag tillåter, skriver Anna Åkerfeldt, forskare och process- och projektledare för Ifous FoU-program Digitala lärmiljöer.
Forskning och utveckling kategorier

What young kids say worked – and didn’t work – for them during virtual learning

2021-09-21
News articles have quoted teenagers reflecting on Zoom fatigue and loneliness, but much less has been reported about what our youngest students think. Children have now experienced nearly a year and a half of schooling during a pandemic, and this presents an opportunity to pause, reflect on and learn from their experiences.
156732