This study aims to describe the challenges that faculty faced in the transition to distance education in higher education during the COVID-19 pandemic in spring 2020.
Hur upplevde gymnasielärare övergången till distansundervisning förra våren? Är det möjligt att urskilja en gemensam linje eller finns det skillnader? Kan erfarenheterna användas i skolans fortsatta utvecklingsarbete? Sara Willermark, universitetslektor vid Högskolan Väst, har genomfört en studie av lärares upplevelser under pandemins första fas, vars resultat nyligen publicerats.
Kan fjärrundervisning ge fler elever tillgång till studiehandledning och ändå bevara kvaliteten? Den frågan ställer sig mottagningsenheten, Språkcentrum och Center för skolutveckling i ett gemensamt projekt.
Hybrid instruction - a combination of virtual and in-person learning - is the worst way to teach, according to a study of teachers in nine states by researchers from the University of California at Santa Cruz. The study found teachers' preference was to teach fully in person, followed by fully remote.
När Covid-19 slog till valde man i många länder att stänga ner skolor. Det innebar utmaningar för elever, lärare och vårdnadshavare – men, med facit i hand, också möjligheter. Nina Bergdahl och Melissa Bond reder ut i The Conversation.
This work has given us the opportunity to review an area of evidence in depth and explore an issue fully from a number of angles. Our intention is that the review is a resource for those with interest and need in learning more about how online and distance learning occurred during the COVID-19 pandemic, providing…
Högskolan i Skövde är ett av åtta lärosäten som fått medel från Universitets- och högskolerådet, UHR, för att vidareutveckla högskolans organisation kring distansutbildningen. Projektet Hållbara strukturer för kvalitet i distansutbildningen har fått närmare två miljoner kronor och genomförs under år 2022.
Hur fungerade den nätbaserade undervisningen under pandemin och vilka lärdomar tar skolledare och lärare på gymnasieskolan med sig in i det nya normalläget? Blir allt ungefär som det var före mars 2020 – eller finns det skäl att tänka i andra banor? Chefen för verksamhetsutveckling på Stadsmissionens skolstiftelse samt rektor och ett lärarlag på Grillska…
This study chrono-logically investigates teachers’ professional knowledge in relation to the digitally ‘boosted’ educational landscape caused by the Covid-19-pandemic.
Dedicated advisers can pinpoint online students' problems, manage their expectations and offer support and solutions, writes Janet Morrison, director of Champlain College's general education program.