Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Distansundervisning"

Visar sida 3 av 32

Välj typ av innehåll inom kategori "Distansundervisning":

Likvärdig utbildning med fjärr- och distansutbildning - Slutrapport från FoU-programmet DigiLi

2022-03-29
Under tre års tid har lärare och skolledare på olika nivåer hos åtta olika skolhuvudmän runt om i Sverige och på Åland, arbetat tillsammans med forskare för att utforska och utveckla kunskap om fjärr- och distansundervisning. Syftet har varit att stärka lärares och ledningspersoners förmåga att planera, organisera och genomföra undervisning med hjälp av digital…

Fjärr- och distansundervisning för en mer likvärdig skola

2022-03-29
Digital teknik ger stora möjligheter både i samhället och i skolan förutsatt att det finns en strategisk tanke om vad man vill åstadkomma. Frågan är inte om den ska användas i undervisningen utan snarare när, till vad och hur för att på bästa sätt stödja elevernas kunskapsutveckling. Dessa frågor har varit i fokus för Ifous forsknings- och utvecklingsprogram Digitala lärmiljöer – likvärdig utbildning…

Implications of the imposed and extensive use of online education in an early childhood education program

2022-03-16
This paper discusses the implications related to this transformation by asking the following research question: After being subjected to the imposed and extensive use of online education due to the pandemic, what implications can be found when we examine pre-service teachers’ digital competence and attitudes towards and use of digital technology?
Forskning och utveckling kategorier

TCEA 2022: Online learning success starts with a strong foundation

2022-02-10
Teachers need to be "more thoughtful and strategic" with online lessons, because virtual instruction comes with more barriers, instructional technology consultant Lindy Hockenbary said at TCEA conference. Consistency and clarity can cancel out confusion, and creating opportunities for students to build social bonds online is important, Hockenbary said.