Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Distansundervisning"

Visar sida 29 av 32

Välj typ av innehåll inom kategori "Distansundervisning":

A Linguistic Analysis of Peer-review Critique in Four Modes of Computer-mediated Communication

2016-02-03

Irina Frisk har i sin avhandling undersökt och analyserat vilka strategier som elever använder för att leverera sakkunnig kritik och feedback på varandras insatser genom datormedierad kommunikation under en engelsk A-kurs online på universitetet.

 

The Usefulness of ICT Support Systems for Thesis Courses: Learners' Perspectives at Bachelor and Master Level

2015-12-01
Naghmeh Aghaee har i sin avhandling undersökt hur IKTSS (Information- och kommunikationteknikstödsystem). kan underlätta olika typer av interaktion och stödja studenter genom att minska svårigheterna i examensarbete på kandidat- och magisternivå.

Om lärarskapets moraliska dimension: ett perspektiv och en studie av lärarstuderandes nätbaserade seminariesamtal

2015-11-30
Sören Högberg undersöker i sin avhandling platsens betydelse för lärarstuderande att utveckla ett lärarskap. Utifrån tesen att all undervisning har en moralisk dimension grundas hans forskningsintresse i en önskan om att förstå vad som händer när lärarstuderande möts inom ramen för nätbaserad lärarutbildning.

Call for paper: Skolportens e-tidskrift för undervisning och lärande

2014-09-11
I samarbete med Ifous ger Skolporten verksamma i förskola, grundskola och gymnasiet möjlighet att sprida sina goda erfarenheter och vara med och utveckla skolan. Vi välkomnar nu texter om undervisning och lärande från dig som är verksam inom skola och utbildning!
128293032