Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Distansundervisning"

Visar sida 22 av 32

Välj typ av innehåll inom kategori "Distansundervisning":

Forskning och utveckling kategorier

Innovative schools find lessons — and opportunities — in remote learning

2020-04-23
In this commentary, Gaia Ines Fasso, an edtech consultant and student of experience design at the University of the Arts, London, shares how several innovative schools are approaching remote learning. At a middle school in California, students practice daily mindfulness exercises, and educators took an opportunity recently to address rumors they've heard about the coronavirus.

Ledarskap, organisation och innovation

2020-04-20
Tio rektorer om sina erfarenheter av omställningen till fjärr- och distansundervisning inom gymnasiet våren 2020. Som en del i en pågående studie vid Mittuniversitetet kring innovations- och lärstödjande ledarskap har Carina Hall genomfört ett antal djupintervjuer med skolledare inom kommunal och fristående gymnasieverksamhet. (pdf)
Forskning och utveckling kategorier

Ny forskningsstudie: Covid-19 och lärarnas omställning till distansundervisning

2020-04-20
Två forskare vid Stockholms universitet har genomfört en blixtstudie med syftet att snabbt synliggöra tidiga erfarenheter och lärdomar som lärare fått av att genomföra distansundervisning, samt utmaningar. En av dem, Jalal Nouri, är även delaktig inom Ifous forsknings- och utvecklingsprogram Programmering i ämnesundervisningen.
Forskning och utveckling kategorier

Skola hemma - experterna : Hur blir det nu med studenten?

2020-04-20
Skolverkets rekommendationer har lett till inställt studentfirande i många kommuner, vilket har skapat besvikelse och oro. Hur håller man motivationen uppe nu? Och hur ska det bli med den allra sista skoltiden - och firandet? Karin Berg är lärare i svenska och religion på Schillerska gymnasiet i Göteborg, där planerar man för att tv-sända studenten.…

"Det krävs organiserad kamp och opinionsbildning för lärares villkor"

2020-04-16
Finns det anledning att tro att det beröm som nu haglar över lärare och övriga av välfärdens medarbetare kommer leda till bättre villkor i pandemins spår? Knappast, menar Gunnlaugur Magnússon, docent i pedagogik vid Uppsala universitet.
121222332