Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Distansundervisning"

Visar sida 2 av 32

Välj typ av innehåll inom kategori "Distansundervisning":

Forskning och utveckling kategorier

Ny studie: Så påverkades lärandet av distansundervisningen under pandemin

2022-10-14
Forskare vid Stockholms universitet har i en ny studie undersökt hur den svenska covidstrategin för skolan, med övergång till distansundervisning, påverkade elevernas förutsättningar för lärande. Studien bygger på intervjuer med ungdomar och deras erfarenheter. Resultaten har publicerats i två artiklar.

Hur påverkas studenters välmående och betyg av digital undervisning?

2022-10-06
Under coronaviruspandemin ställde svenska högskolor och universitet om till digital undervisning under drygt tre terminer. Denna rapport jämför tre undervisningsformer: Campusundervisning, fullständig distansundervisning, samt hybridundervisning, under vilken campusundervisning blandas med distansinslag. Jämförelser görs både med avseende på betyg och välmående. (pdf)

Likvärdig utbildning med fjärr- och distansutbildning - Slutrapport från FoU-programmet DigiLi

2022-03-29
Under tre års tid har lärare och skolledare på olika nivåer hos åtta olika skolhuvudmän runt om i Sverige och på Åland, arbetat tillsammans med forskare för att utforska och utveckla kunskap om fjärr- och distansundervisning. Syftet har varit att stärka lärares och ledningspersoners förmåga att planera, organisera och genomföra undervisning med hjälp av digital…
12332