Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Distansundervisning"

Visar sida 16 av 32

Välj typ av innehåll inom kategori "Distansundervisning":

Forskning och utveckling kategorier

These teachers aren’t just enduring the remote education era — they’re thriving

2020-11-18
Experience has helped build confidence in remote teaching, says Sarah Crowther, an art teacher who uses Zoom and Showbie to teach her high-school students. In this article, Crowther and other educators share their online teaching successes, including Joel Ashton, director of a language school in the UK, who praises Zoom as "a revelation" for making…

‘My biggest challenge and my biggest fear:’ Teaching kids how to read remotely during the pandemic

2020-11-12
Teaching students to read has always been a challenge, but educators say teaching the skill remotely presents additional obstacles. Matt Cooper Borkenhagen, a language researcher and graduate student in psychology at the University of Wisconsin at Madison, says reading is an "intrinsically complex" skill, cautioning that even the best strategies often rely on in-person learning,…
Forskning och utveckling kategorier

Do the math with Steve Brunton, a UW professor whose YouTube popularity keeps adding up

2020-11-12
University of Washington professor Steven Brunton's uses a flipped classroom concept for remote learning, which he began using for applied mathematics. With the help of YouTube, a clear lightboard and neon markers Brunton has students watch lectures for homework and uses class time to go over problems and questions.

Fjärrundervisning kan bli kvar även efter corona – men inte i helklass

2020-11-10
En ny Örebrostudie har undersökt hur skolor lyckats med undervisningen på distans under våren – mellan mars och maj. Den visar att elever främst har fått jobba på egen hand och att det varit mindre diskussioner och interaktivitet. Samtidigt planerar många skolor att behålla fjärrundervisning, inte för hela klasser, men för vissa elever.

Skolans fjärrundervisning under Coronapandemin 2020: utmaningar, resultat och framtidsutsikter

2020-11-06
Det viktigaste syftet med enkäten är att undersöka vilken roll distansarbete/fjärrundervisning kommer att spela i skolan inom den närmaste framtiden och vilka utvecklingsbehov det medför. Den baseras på strukturerade telefonintervjuer med 301 rektorer i grund- och gymnasieskolan. (pdf)
Forskning och utveckling kategorier

Fjärrundervisning kan bli kvar även efter corona – men inte i helklass

2020-11-04
En ny Örebrostudie har undersökt hur skolor lyckats med undervisningen på distans under våren – mellan mars och maj. Den visar att elever främst har fått jobba på egen hand och att det varit mindre diskussioner och interaktivitet. Samtidigt planerar många skolor att behålla fjärrundervisning, inte för hela klasser, men för vissa elever.

Skolans fjärrundervisning under Coronapandemin 2020 – utmaningar, resultat och framtidsutsikter

2020-11-04
Vi undersöker hur väl de svenska skolorna lyckades sköta undervisningen helt eller delvis på distans under ”pandemikrisen” under vårterminen 2020, alltså perioden mars-maj. Data samlades in via strukturerade telefonintervjuer till 301 rektorer i grund- och gymnasieskola under juni och augusti 2020. (pdf)
115161732