A report shows that remote learning is here to stay because of the coronavirus pandemic and suggest ways to make it better, such as connecting all learners, supporting teachers and building relationships. The report suggests that schools use both asynchronous and synchronous learning, providing individual help and monitoring student disengagement and equity.
En upptäckt med distansundervisning är att en del elever som har haft det svårt att redovisa i stor grupp nu klarar det utmärkt när man sitter vid datorn, skriver Helena Landahl, gymnasielärare i svenska och samhällskunskap, Haninge kommun.
Young children need social interaction, self-determination, and play to learn. But in the time of the COVID-19 pandemic, how does that translate to online learning? Psychologist and professor Wendy Ostroff suggests strategies and tips for engaging our youngest learners remotely in Educational Leadership.
"Eleverna saknar sina kompisar och att ha rutiner", säger Anna Åkerfeldt, forskare och projekt- och processledare på Ifous, som har undersökt hur gymnasieelever upplevde att det var att studera på distans under pandemivåren 2020.
Gymnasielever skulle gynnas av att distansundervisningen fokuserade mer på individuella samtal och samtal i mindre grupper. Det visar Martin Granbom i sin utvecklingsartikel.