Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Distansundervisning"

Visar sida 14 av 32

Välj typ av innehåll inom kategori "Distansundervisning":

Forskning och utveckling kategorier

Lika värde nr 4, 2020

2020-12-16
I år har många skolor fått bedriva sin verksamhet helt, eller delvis, på distans. Men hur har de förberett eleverna inför distansundervisningen? Och hur har stödet till eleverna påverkats? I det här numret av Specialpedagogiska skolmyndighetens tidning Lika värde kan du läsa om hur några skolor tog sig an utmaningen. (pdf)
Forskning och utveckling kategorier

As districts return to remote learning, are they any better prepared?

2020-12-14
Nine months since many teachers and students made an abrupt transition to remote instruction, some are preparing to once again teach and learn virtually. Darren Schwartz, chief academic officer in a Connecticut school district, says his district is better prepared this time around because of adjustments, such as eliminating packets and investing in more technology…

Covid-19 i svenska skolor synliggör sårbarhetens potential i lärares praktik

2020-12-04
När covid-19-pandemin skakar utbildningssystemet i grundvalarna angrips inte bara elever och lärare utan också de pågående processer som skapas i utbildningens relationella spänningsfält. Författarna Linda Ekström Lind, Anna Martín Bylund och Linnéa Stenliden belyser i sin artikel lärares förmåga att ta in och agera i den unika fysiska och digitala kontext som uppstår.
113141532