Preschoolers with elevated ScreenQ scores had reduced structural integrity of white matter in brain areas involved with literacy and language, compared with more well-developed white matter among those with lower ScreenQ scores, according to a study in JAMA Pediatrics. Researchers also found a strong connection between higher ScreenQ scores and poorer emerging literacy, expressive language…
Integrating podcasting into the classroom can help encourage students to engage with lessons while exploring their passions. Lindsay Johnson, a high-school English teacher in Kentucky, says making a podcast enabled her students to talk about their interests while learning how to ask the right questions and construct a compelling narrative for listeners who might be…
Elever kan tänka sig en människoliknande robot i skolan. Men inte för att sätta betyg, undervisa yngre elever eller ersätta lärarna. Dessutom är elever med tidigare erfarenhet av sådana robotar mer negativa än elever som inte träffat på några tidigare, enligt forskning från Göteborgs universitet.
Schools are easy targets for cybercriminals and should change their mindsets to prioritize the prevention of ransomware attacks, writes former Defense Department security analyst Sam Bocetta. In this commentary, he shares tips to help stave off attacks and respond in case of a disaster.
Digitaliseringen och samhällets snabba tekniska utveckling har bidragit till diskussioner och tester av pedagogiska robotar i skolan. Ny forskning från Göteborgs universitet visar att elever med erfarenhet av robotar som läser av och analyserar känslor är mer negativa till dem än elever som inte träffat på dessa robotar tidigare.
Med digitala lärplattformar blandas formativ bedömning med betygsdokumentation och resulterar i en mer summativ återkoppling till eleverna. Det visar Agneta Grönlunds avhandling om återkoppling i samhällskunskap på gymnasiet som nyligen utsågs till favorit av Skolportens lärarpanel.
Teachers value technology tools to boost student engagement in the classroom, but they do not see evidence in technology enhancing the quality of student work, deepening student collaborations or students' skill development, according to a report from Project Tomorrow.
Kan artificiell intelligens, AI, förbättra stödet till unga som är i riskzonen för psykisk ohälsa? I ett nytt, flerårigt projekt ska forskare vid Luleå tekniska universitet undersöka detta.
För att stödja varandra i den digitala utvecklingen på universitet och högskolor startades nätverket ITCF. Samarbetet underlättade vid införandet av GDPR och framöver väntar nya utmaningar, som hantering av forskningsdata och molntjänster.
Using a backchannel tool to allow students to anonymously ask questions increased the number of questions college students asked during class, according to a review. Data show the tool was effective for some groups of students, who said they felt uncomfortable asking questions during class, including female students and first-generation college students.