Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Digitalisering"

Visar sida 62 av 117

Välj typ av innehåll inom kategori "Digitalisering":

Forskning och utveckling kategorier

Var medveten om marknadskrafterna

2019-11-26
Prime target är inte ett ord från skolans värld. Men låt oss låna det. Lärare och skolledare är prime target, det vill säga huvudsakliga kunder, för digitala läromedel. edtechbranschen är en av världens snabbast växande branscher. Det kan på flera plan vara smart att tänka på det ibland, visar de kommentarer vi fått från forskare.

Digitala lärplattformar förändrar klassrummet

2019-11-21
På vilket sätt påverkar användningen av digitala lärplattformar undervisningen i klassrummen på gymnasiet? Vad händer med samspel och lärande när varje elev har sin egen dator och undervisningen flyttar till nya digitala rum? Det är några av de frågor forskare från Karlstads universitet ska söka svaren på i det nya projektet "Plattformspedagogik - en studie…
Forskning och utveckling kategorier

Kritik mot klassrobot

2019-11-19
När nyhetens behag bleknar har elever med erfarenhet av humanoida robotar i klassrummet en hel del invändningar. Många är tveksamma till om robotar ska undervisa yngre elever och framhåller risken att roboten kan störa i klassrummet. Det visar ny forskning från Göteborgs universitet.
Forskning och utveckling kategorier

3 things middle school teachers should know about Generation Z and the role technology plays in their lives

2019-11-13
Gen Z: a generation defined by on-demand smartphone access. Nearly half of Gen Z students say they are online "almost constantly," leaving everyone, especially educators, wondering what impact the prevalence of technology has had on students’ lives and will have on their futures.
Forskning och utveckling kategorier

Evans: Middle school teachers and administrators are paving the way for innovation in the classroom. 3 case studies show how

2019-11-07
Technology is ubiquitous in the lives of today’s students and has become as essential as reading, writing and arithmetic in preparing them for the future. For middle schoolers, many teachers and districts are turning to digital curriculum to help them master grade-level content and fill learning gaps.
1616263117