Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Digitalisering"

Visar sida 54 av 117

Välj typ av innehåll inom kategori "Digitalisering":

“I den virtuella miljön krävs det tydlighet – övertydlighet”

2020-03-24
Att eleverna kan jobba var de vill, med tydliga uppgifter, samt att många elever tycker att det är skönt att få studiero. Det är några av fördelarna med distansundervisning, menar Pernilla Gustavsson, rektor på Korrespondensgymnasiet som är med i Ifous FoU-program om digitala lärmiljöer.
Forskning och utveckling kategorier

Digitala utmaningar

2020-03-20
Den digitala tekniken ses ofta som något genusneutralt med lika stor attraktionskraft på både flickor och pojkar. Men forskning om jämställdhet i förskolans digitalisering pekar på motsatsen. Genomförs inte jämställdhetsuppdraget medvetet riskerar könsstereotypa föreställningar att reproduceras och öka, skriver Farzaneh Moinian, Fil.dr i pedagogik vid Uppsala universitet.
1535455117