Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Digitalisering"

Visar sida 53 av 114

Välj typ av innehåll inom kategori "Digitalisering":

Forskning och utveckling kategorier

A vision of AI for joyful education

2020-03-03
The use of artificial intelligence in education has promise, with AI tutors able to match student progress, but this raises a lot of concerns, write Chris Piech, assistant professor of computer science, and Lisa Einstein, a graduate student in cyberpolicy at Stanford University. Issues include lack of personal interaction with students, possible misuse of technology…
Forskning och utveckling kategorier

Education is the new healthcare, and other trends shaping edtech investing

2020-03-03
Education technology has received sizable investments, but stakeholders are just beginning to tap into its benefits, TPG Rise Fund education investor John Rogers writes in this commentary. Rogers outlines five edtech trends he envisions will take place during the next decade, including increased development of dual-language platforms and more vendors providing funding support for mental…
Forskning och utveckling kategorier

Mer kod i Karlskrona

2020-03-02
När Karlskrona kommun anställde en programmerare blev det en snabb utveckling som sparar tid för anställda, elever och lärare. Först ut var digital blankett- och vaccinationshantering och snart kommer en chattbot och en e-hälsoapp, som flera andra kommuner har visat intresse för.
Forskning och utveckling kategorier

Att se potentialen i digitala verktyg

2020-02-21
För att de digitala verktygen ska bli värdefulla pedagogiska hjälpmedel krävs ett samspel mellan teknik, pedagogik och ämneskunskap. Det pekar Karin Ollinen på i sin avhandling. "Det går inte att säga om digitala verktyg i undervisningen är bra eller dåligt; det beror ju på hur, till vad och varför man använder dem", säger Karin Ollinen,…
Forskning och utveckling kategorier

Why talking about ‘screen time’ Is the wrong conversation

2020-02-20
The concept of "screen time" for children is often demonized in the media, but technology can play a vital role in learning, Lisa Guernsey says in this interview. Guernsey says mindless screen use or using devices as babysitters can be detrimental, but technology use for educational purposes should be evaluated based on content, context, and…
Forskning och utveckling kategorier

Matematiklärare upplever tydliga motsättningar mellan digitala läromedel och textböcker

2020-02-19
Digitala läromedel i skolan är tänkta att skapa mer tid för lärarna och individuell kunskapsutveckling för eleverna. Men användandet leder inte automatiskt till förbättringar utan skapar också tydliga motsättningar. Ny forskning från Göteborgs universitet visar att lärare upplever att digitala läromedel är ostrukturerade, gör elevernas kunskapsutveckling svår att förstå och erbjuder färre sätt att lära…
1525354114