Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Digitalisering"

Visar sida 40 av 117

Välj typ av innehåll inom kategori "Digitalisering":

Forskning och utveckling kategorier

Digitala möten: nya vanor kräver nya rutiner

2021-02-17
Det är väldigt mycket som är annorlunda just nu och samtidigt viktigt att vi fortsätter hålla samma höga kvalitet i vårt arbete. Möten kan ju bli nog så röriga under de bästa omständigheter och därför tänker jag att det är bra med lite punkter att tänka på när vi nu håller så många möten som…
Forskning och utveckling kategorier

Gemensamma digitala strukturer underlättar för modersmålslärare och studiehandledare

2021-02-17
Vikten av gemensamma digitala strukturer inom en skola och över våra skolgränser har ställts på sin spets i fjärr- och distansundervisningen. Genom att vi använder Google Classroom på en bred front i Malmö får pedagoger en gemensam digital plattform, där de kan ta del av varandras lektionsupplägg och samarbeta kring elevernas inlämnade arbetsuppgifter.
Forskning och utveckling kategorier

Fler detaljer när förskolebarn reflekterar digitalt

2021-02-17
För att barnen bättre ska se sitt lärande använder sig Diamantens förskola av digitala verktyg vid reflektionstimmarna. Bland annat skriver de en blogg tillsammans med barnen som blivit väldigt uppskattad. "Vi ser att barnen utvecklar sin digitala kompetens och att de språkar mer med varandra. Det har blivit mer samtal mellan barnen än att ett…

Rätt tekniskt stöd kan stärka lärande och närvaro hos gymnasieelever

2021-02-17
Gymnasieelever i behov av stöd är sällan nöjda med de anpassningar de får och känner därmed begränsad delaktighet i skolarbetet. Moa Yngves forskning visar att individanpassad information- och kommunikationsteknik (IKT) kan öka både närvaro och delaktighet i skolaktiviteter.
1394041117