Digitaliseringen i skolan innebär att lärare förväntas anta fler roller än den traditionella expertrollen. Det konstaterar Johan Sandén som undersökt hur digitaliseringen påverkat lärares arbete.
Much of the ‘controversy’ around AI stems from fundamental differences in how tech developers and tech critics see the world. How can we stop talking at cross purposes?
This study chrono-logically investigates teachers’ professional knowledge in relation to the digitally ‘boosted’ educational landscape caused by the Covid-19-pandemic.
Educational technology companies should be hiring teachers or former teachers to help develop and enhance their products, Jason Carroll of Texthelp asserts. Their insights can address edtech's much-needed elements of specific needs, usage impact and workflow effect, Carroll explains.
Dedicated advisers can pinpoint online students' problems, manage their expectations and offer support and solutions, writes Janet Morrison, director of Champlain College's general education program.
Teachers need a greater voice and choices when it comes to education technology, according to Melissa Collins, a second-grade teacher. In this commentary, Collins writes that the wasteful cycle of edtech tools going unused in classrooms or not living up to promises could be ended if teachers are included in discussions and decisions about digital…
Det nuvarande skolmarknadssystemet har gått i en segregerande riktning och distansundervisningen för elever i behov av särskilt stöd riskerar att förstärka denna utveckling ytterligare, skriver Jessica Eng, universitetsadjunkt vid Malmö universitet.
Nyköpings kommun använder samma tekniska lösningar för all skolverksamhet i kommunen, som tillsammans bidrar till single sign-on för lärare och elever, ett förenklat GDPR-arbete och en automatiserad hantering av läromedel. Och än är arbetet bara i sin linda.
In this paper we present the results of a survey that polled faculty from Computer Science and related disciplines about teaching practices for computer ethics at their institutions.
Språk i många nyanser är viktigt för Sylvana Sofkova Hashemi, ny professor i digitalt lärande vid Högskolan i Halmstad. Mångfalden av sätt som inte minst barn och unga uttrycker sig på, där text och tal blandas i multimodala konstellationer med foton, symboler och musik, intresserar henne.