Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Digitalisering"

Visar sida 3 av 121

Välj typ av innehåll inom kategori "Digitalisering":

Forskning och utveckling kategorier

Eye tracking technology for examining cognitive processes in education: A systematic review

24 februari
Eye-tracking studies have been increasingly used to investigate student cognitive processes. While some existing literature has reviewed commonly used eye-tracking measures and analytical methods across different contexts, there remains a gap in clarifying the educational themes, cognitive theories, and specific cognitive processes most frequently examined in recent eye-tracking studies.
Forskning och utveckling kategorier

Digitala läspraktiker i förskolan

11 februari
Denna studie handlar om hur en digital läsresurs (Polyglutt) används i den svenska förskolan. Syftet med studien är att utforska och analysera digitala läspraktiker inom den svenska förskolan och frågeställningarna löd som följande: 1) Hur deltar barn och pedagoger i läsaktiviteter med den digitala läsresursen? och 2) På vilka sätt remedierar den digitala läsresursen läspraktiker…

Strategy as learning in a crisis situation in education: is there evidence of identity as a core component of strategy as learning in schools?

11 februari
Since the Covid-19 pandemic struck, schools across the world closed, either periodically or over a considerable time. The OECD reports that during this period, globally, over 1.2 billion children were out of the classroom. As a result, schools moved part or all of their curriculum online, teaching remotely via digital platforms. Evidence suggests that for…

Educational endeavors in a rural society –an example from a small community in Sweden

11 februari
The research presented in this paper has been conducted within the field of Ethnography of Education and explores the challenges and dynamics associated with rural culture in the context of shifting economies, demographic changes, and digitalisation, with a particular focus on the Swedish context. (pdf)
Forskning och utveckling kategorier

Björn Kindenberg: Generativ AI och generiska lärandeteorier – lärarprofessionen behöver mer kraftfulla teorier

7 januari
Vi får hoppas att den uppvärdering av ämnesdidaktik och pedagogisk innehållskunskap som utredningen trots allt andas får genomslag i lärarutbildningen. I annat fall lär vi framöver få se fler ChatGPT-genererade, generiska lektionsupplägg baserade på utdömda lärandeteorier och dagsländor, skriver Björn Kindenberg, lektor i grundskola.
1 2 3 4 121