Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Digitalisering"

Visar sida 18 av 114

Välj typ av innehåll inom kategori "Digitalisering":

Elevers egna strategier döljer deras lärande för lärarna

2022-06-09
Elevers egna sätt att använda digital teknik och mobiltelefoner riskerar att göra det svårare för lärare att bedöma hur de klarar skolan och att identifiera deras behov av stöd. Det visar en artikel från Mittuniversitetet som publicerats i den internationella tidskriften ”Educational Review”.
Forskning och utveckling kategorier

Digital kompetens i SO-ämnen

2022-05-25
Digital bildning, det vill säga, hur digitaliseringen av samhället påverkar oss på olika sätt får i svenska läroplaner ganska stort utrymme. Detta blir tydligt i SO-ämnen där lärare pratar om vikten av att eleverna lär sig att ha ett kritiskt förhållningssätt i digitala miljöer. Liksom i andra ämnen menar SO-lärare att digitala verktyg bidragit med…
Forskning och utveckling kategorier

Teacher experience should drive edtech design, research says

2022-05-20
Teachers face challenges in finding the right education technology tools to support student learning, writes Sierra Noakes, a former educator. In this blog post, Noakes, now a researcher, writes that teachers should be the ones behind much of the design and research involved in edtech to ensure their voices are heard.
1171819114