Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Digitalisering"

Visar sida 10 av 118

Välj typ av innehåll inom kategori "Digitalisering":

Blivande lärares professionella digitala kompetens

2023-11-10
Forskare vid Umeå universitet har analyserat policydokument för Grundlärarprogrammet. Fokus är att finna spår av hur professionell digital kompetens återfinns i dokumenten och därigenom skapar förutsättningar för lärarutbildare att genom sin undervisning möjliggöra för lärarstudenterna att utveckla denna kompetens.
Forskning och utveckling kategorier

Digitalisation Meets Home Economics Teachers : A Mixed-Methods Study of the Conditions Related to Finnish Home Economics Teachers’ Use of Information and Communication Technologies

2023-10-30
Karin Sundqvist har i sin avhandling undersökt finska ämneslärares användning av digitala verktyg i ämnet huslig ekonomi. Huslig ekonomi är ett av de minsta läroämnena i årskurserna 7–9 inom den grundläggande utbildningen i Finland.
Forskning och utveckling kategorier

As AI chatbots rise, more educators look to oral exams — with high-tech twist

2023-10-12
In response to concerns about the effectiveness of traditional essays as a means of assessment due to AI assistance, some educators are exploring a return of oral exams. Researchers at Stanford University have developed a tool called Sherpa, which uses AI to facilitate oral exams, allowing educators to assess students' understanding of assigned readings through…
191011118