Forskning och utveckling inom kategori "Didaktik"
Visar sida 31 av 79
Välj typ av innehåll inom kategori "Didaktik":
Man måste tänka själv – klasslärares uppfattningar av undervisning i de naturvetenskapliga läroämnena
Childhood Bilingualism and Reading Difficulties: Insights from Cognition and Pedagogy
Avsikten med Jalali-Moghadams avhandling är att belysa vikten att tillhandahålla specialundervisning för tvåspråkiga barn som kämpar med läs- och skrivsvårigheter.
A Linguistic Analysis of Peer-review Critique in Four Modes of Computer-mediated Communication
Irina Frisk har i sin avhandling undersökt och analyserat vilka strategier som elever använder för att leverera sakkunnig kritik och feedback på varandras insatser genom datormedierad kommunikation under en engelsk A-kurs online på universitetet.
Cutting Through Water: Towards a Posthuman Theory of Educational Relationality
A Design and Development Approach for Deploying Web and Mobile Applications to Support Collaborative Seamless Learning Activities.
Dan Ricardo Kohen-Vacs utforskar i sin avhandling design, utveckling och spridning av mobila teknologier som används för att stödja Collaborative Seamless Learning ( CSL ) i olika lärandesammanhang.
Så skapas lärande på fritids
Takt och hållning – en relationell studie om det oberäkneliga i matematikundervisningen
Music Education as an Adventure of Knowledge.: Student and Teacher Experience as Conceptualizations of Musical Knowledge, Learning and Teaching
Resultaten av Johan Nybergs forskning visar att elever och lärare är nyfikna och har både vilja och förmåga att konceptualisera musikaliska kunskaper och lärande i form av ett fackspråk . Om eleverna tar chansen och får möjlighet att dela med sig av sina erfarenheter kan musikutbildning på gymnasienivå bli ett äventyr av kunskap.