Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Didaktik"

Visar sida 3 av 80

Välj typ av innehåll inom kategori "Didaktik":

Forskning och utveckling kategorier

När lärare och elever styr innehållet blir de digitala verktygen bättre

2024-01-29
Det blir bra när lärare i grupp, med stöd av forskare inom informatik, interaktionsdesign och didaktik, tar fram digitala undervisningsappar. Forskning från Högskolan i Halmstad visar att det kan vara avgörande att lärare involveras från början till slut i den teknik de ska använda i skolan.
Forskning och utveckling kategorier

"Digitalisering och nedvärderandet av läraren som kunskapsförmedlare saknar vetenskapligt stöd"

2023-11-16
Varje form av förståelse av lärande och undervisning, liksom övergripande beslut om svensk skola, borde bygga på begrepp och modeller från olika teoretiska perspektiv som learning science erbjuder, skriver Agneta Gulz, Magnus Haake och Björn Sjödén.
1 2 3 4 80