Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Covid-19"

Visar sida 4 av 24

Hur påverkas studenters välmående och betyg av digital undervisning?

2022-10-06
Under coronaviruspandemin ställde svenska högskolor och universitet om till digital undervisning under drygt tre terminer. Denna rapport jämför tre undervisningsformer: Campusundervisning, fullständig distansundervisning, samt hybridundervisning, under vilken campusundervisning blandas med distansinslag. Jämförelser görs både med avseende på betyg och välmående. (pdf)
Forskning och utveckling kategorier

Svenska studenter var dåliga på att följa pandemirestriktionerna

2022-09-26
I en studie som undersökt efterlevnaden av restriktioner under covid-19-pandemin bland studenter i de nordiska länderna samt Storbritannien blev de svenska studenterna sämst i klassen. Forskarna drar i studien slutsatsen att kortare lockdown-perioder och politisk stringens ökade studenters vilja att följa restriktionerna under början av pandemin.

An exploration into the implications of the Covid-19 restrictions on the transition from Early Years Education to Key Stage 1 for children with special educational needs and disability – a comparative study

2022-08-30
This small-scale comparative study explores how the coronavirus pandemic has impacted on the transition from Early Years Education to Key Stage 1 (KS1) for children with special educational needs and disability (SEND) in a SEND specialist school in the UK.
Forskning och utveckling kategorier

Pandemin ändrade sättet att leda skolan

2022-03-18
”Pandemin har verkligen ställt ljuset på vårt uppdelade utbildningssystem. Å ena sidan har den gett många elever nya vägar att lära, för andra har det varit svårt att hitta sin egen väg. Och för världen i stort har den skapat stora klyftor. De resurser som ställts till skolans förfogande under pandemin har i en förkrossande…

Implications of the imposed and extensive use of online education in an early childhood education program

2022-03-16
This paper discusses the implications related to this transformation by asking the following research question: After being subjected to the imposed and extensive use of online education due to the pandemic, what implications can be found when we examine pre-service teachers’ digital competence and attitudes towards and use of digital technology?
134524