Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Covid-19"

Visar sida 4 av 23

Forskning och utveckling kategorier

Svenska studenter var dåliga på att följa pandemirestriktionerna

2022-09-26
I en studie som undersökt efterlevnaden av restriktioner under covid-19-pandemin bland studenter i de nordiska länderna samt Storbritannien blev de svenska studenterna sämst i klassen. Forskarna drar i studien slutsatsen att kortare lockdown-perioder och politisk stringens ökade studenters vilja att följa restriktionerna under början av pandemin.

An exploration into the implications of the Covid-19 restrictions on the transition from Early Years Education to Key Stage 1 for children with special educational needs and disability – a comparative study

2022-08-30
This small-scale comparative study explores how the coronavirus pandemic has impacted on the transition from Early Years Education to Key Stage 1 (KS1) for children with special educational needs and disability (SEND) in a SEND specialist school in the UK.
Forskning och utveckling kategorier

Pandemin ändrade sättet att leda skolan

2022-03-18
”Pandemin har verkligen ställt ljuset på vårt uppdelade utbildningssystem. Å ena sidan har den gett många elever nya vägar att lära, för andra har det varit svårt att hitta sin egen väg. Och för världen i stort har den skapat stora klyftor. De resurser som ställts till skolans förfogande under pandemin har i en förkrossande…

Implications of the imposed and extensive use of online education in an early childhood education program

2022-03-16
This paper discusses the implications related to this transformation by asking the following research question: After being subjected to the imposed and extensive use of online education due to the pandemic, what implications can be found when we examine pre-service teachers’ digital competence and attitudes towards and use of digital technology?
134523