Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Covid-19"

Visar sida 21 av 24

Forskning och utveckling kategorier

Innovative schools find lessons — and opportunities — in remote learning

2020-04-23
In this commentary, Gaia Ines Fasso, an edtech consultant and student of experience design at the University of the Arts, London, shares how several innovative schools are approaching remote learning. At a middle school in California, students practice daily mindfulness exercises, and educators took an opportunity recently to address rumors they've heard about the coronavirus.
Forskning och utveckling kategorier

Skola hemma - experterna : Coronarykten och källkritik i skolan

2020-04-23
Just nu florerar en mängd falska nyheter och mängder av ovetenskapliga uppgifter om coronaviruset. Hur får man till en bra klassrumsdiskussion om vad som är sant och falskt om covid-19? Det ska vi prata om med Åsa Larsson och Jack Werner, journalister och experter i UR-programmet Källkoll Corona. De anser att lärare har ett guldläge…
Forskning och utveckling kategorier

Skola hemma - experterna : Att vara rektor i coronatider

2020-04-21
Att leda en skola i osäkra tider ställer särskilda krav på rektorerna. Hur säkrar man trygghet och kontinuitet för både personal och elever? Och vad är allra viktigast? Om lyhört ledarskap, krisberedskap, sjuka lärare och att vara rektor just nu och samtidigt blicka framåt. Medverkar gör rektorerna Raija Ikonen och Peyman Vahedi. (webb-tv)
Forskning och utveckling kategorier

Ny forskningsstudie: Covid-19 och lärarnas omställning till distansundervisning

2020-04-20
Två forskare vid Stockholms universitet har genomfört en blixtstudie med syftet att snabbt synliggöra tidiga erfarenheter och lärdomar som lärare fått av att genomföra distansundervisning, samt utmaningar. En av dem, Jalal Nouri, är även delaktig inom Ifous forsknings- och utvecklingsprogram Programmering i ämnesundervisningen.
120212224