Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Covid-19"

Visar sida 20 av 23

Skola hemma - experterna : Vad gör pedagogerna med de barn som inte får komma till förskolan?

2020-05-14
Om arbetet på de förskolor där kommuner med hänvisning till corona-läget och smittspridning stoppat barn till arbetssökande och föräldralediga. Vad betyder det här för pedagogerna? Och för dom barn som har särskilt stort behov av verksamheten? Vi diskuterar flippat klassrum för förskolan, Skype-träffar och likvärdigheten som utopi. Medverkar gör förskolerektorerna Marie Nelhagen från Ånge och…
Forskning och utveckling kategorier

Innovative schools find lessons — and opportunities — in remote learning

2020-04-23
In this commentary, Gaia Ines Fasso, an edtech consultant and student of experience design at the University of the Arts, London, shares how several innovative schools are approaching remote learning. At a middle school in California, students practice daily mindfulness exercises, and educators took an opportunity recently to address rumors they've heard about the coronavirus.
Forskning och utveckling kategorier

Skola hemma - experterna : Coronarykten och källkritik i skolan

2020-04-23
Just nu florerar en mängd falska nyheter och mängder av ovetenskapliga uppgifter om coronaviruset. Hur får man till en bra klassrumsdiskussion om vad som är sant och falskt om covid-19? Det ska vi prata om med Åsa Larsson och Jack Werner, journalister och experter i UR-programmet Källkoll Corona. De anser att lärare har ett guldläge…
119202123