Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Covid-19"

Visar sida 15 av 23

Covid-19 i svenska skolor synliggör sårbarhetens potential i lärares praktik

2020-12-04
När covid-19-pandemin skakar utbildningssystemet i grundvalarna angrips inte bara elever och lärare utan också de pågående processer som skapas i utbildningens relationella spänningsfält. Författarna Linda Ekström Lind, Anna Martín Bylund och Linnéa Stenliden belyser i sin artikel lärares förmåga att ta in och agera i den unika fysiska och digitala kontext som uppstår.
Forskning och utveckling kategorier

Schools bring mindfulness to the classroom to help kids in the Covid-19 crisis

2020-11-26
More schools are introducing mindfulness -- even remotely -- to help students cope with the mental and emotional effects of the coronavirus pandemic. Megan Sweet, senior director of program and impact at the nonprofit Mindful Schools, says the public health crisis has moved mindfulness from a "back burner item to something that is in front-of-mind…
114151623