Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Bedömning"

Visar sida 7 av 25

Forskning och utveckling kategorier

Academic testing looks very different in California during distance learning

2020-10-29
Teachers across California are adopting various approaches to assess what students have learned during remote lessons. Brian Shay, a high-school math teacher, says assessing students has been more challenging this year, leading teachers to gauge understanding in different ways, including using online polls, exit tickets and Google forms.
Forskning och utveckling kategorier

”Slöjd är ett ämne”

2020-10-14
Monika Nilsson är slöjdlärare och nätverksledare i ett nystartat slöjdnätverk i Malmö. Tanken är att skapa en samsyn på bedömning och betygsättning i ämnet. På Rosengårdsskolan arbetar eleverna tematisk i slöjd i hård och mjuk slöjd, som Monika Nilsson, uttrycker det.
Forskning och utveckling kategorier

”Att återkoppla är viktigt i ett demokratiskt samhälle”

2020-09-25
För att väcka tankar som leder till kunnande ska man enligt författaren och specialpedagogen Helena Wallberg ställa frågor, vara specifik och undvika påståenden. "När återkoppling används på rätt sätt är det ett effektivt verktyg för att skapa motivation, inkludering och ökat lärande," säger hon.
167825