Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Autismspektrumtillstånd (AST)"

Visar sida 2 av 16

Välj typ av innehåll inom kategori "Autismspektrumtillstånd (AST)":

Evaluating the effectiveness of key components of Zones of Regulation™ curriculum training on teachers' self-efficacy at managing self-regulation needs in autistic pupils

9 januari
The aim of this study was to investigate the effect of an online training programme comprising the main paradigms and resources of the Zones of Regulation™ curriculum on teachers' sense of self-efficacy when managing autistic pupils' self-regulation needs in the mainstream primary school classroom.

6,7 miljoner till forskning om ungas språkval

2023-11-24
Andrea Schalley, professor i engelsk språkvetenskap vid Karlstads universitet, får 6 663 000 kronor i projektbidrag från Vetenskapsrådet för det fyraåriga forskningsprojektet ”Svenska eller engelska? – Språktycke och -färdigheter hos högfungerande elever inom autismspektrumtillstånd”.

Lesson study bra verktyg vid undervisning av elever med autism och IF

2023-10-31
Det är en stor utmaning för lärare att undervisa barn och ungdomar som har intellektuell funktionsnedsättning, IF, i kombination med autism. Det ställer särskilt stora krav på nyutexaminerade lärare. Läraren Kamilla Klefbeck har i flera studier undersökt hur metoden lesson study kan bidra till en bättre undervisning för dessa elever. (s.14)

Using iPads for the social communication and emotional regulation of autistic pupils: an exploration of key stakeholders' perspectives and practices

2023-02-21
Little research has focused on the implementation of iPad practices in real contexts and the identification of relevant challenges and enablers. This work explored practices relating to using iPads for autistic pupils' social communication (SC) and emotional regulation (ER) based on key stakeholders' perspectives.
12316