Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Arbetstid"

Visar sida 4 av 5

Forskning och utveckling kategorier

När akademiska värderingar krockar med styrning av universitet

2019-06-03
Hur reagerar akademiker på universitets och högskolors alltmer näringslivsinspirerade styrning? Vilka strategier använder de för att anpassa sig – eller göra motstånd? I en ny avhandling i arbetsvetenskap från Handelshögskolan vid Karlstads universitet, beskrivs konflikten som uppstår mellan akademikers värderingar och ”management”.
Forskning och utveckling kategorier

Majoriteten gör sin lektionsplanering utanför arbetstid

2019-05-03
Lärare har inte tid för planering, efterarbete eller formativ undervisning enligt en enkät från Karlstads universitet. Vissa av problemen kan ses i alla typer av skolor oavsett vilka stadier det rör sig om. "Planeringen och efterarbetet är skolans kärnverksamhet vid sidan av själva undervisningen", säger Kenneth Nordgren, professor i samhällsvetenskapernas didaktik på Karlstad Universitet.
Forskning och utveckling kategorier

How to better manage time at school

2019-01-11
School leaders can access free resources through The Unlocking Time Project aimed at helping them rethink how they are using time. Jason Medlin, a high-school principal who adopted master scheduling software, says if "you can build the right schedule, have the kids in the right classes with the right teachers, your school is going to…
Forskning och utveckling kategorier

What this school district learned from a 4-day week

2018-09-11
Teacher and student attendance improved at a New Mexico school after it switched to a four-day week last year, a move that has been implemented by about 40% of the state's school districts. Former teacher and current state Senator Howie Morales is concerned about the effect a shorter week may have on student achievement and…
Forskning och utveckling kategorier

The necessity of boundaries

2018-06-01
It is important for teachers to set boundaries to preserve their professional energy and continue to meet their students' needs, writes Johanna Rauhala, a teacher and peer coach. In this blog post, she offers advice to help educators be more mindful of their limits and maintain their stamina in the classroom.
1345