Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Arbetstid"

Visar sida 2 av 5

Forskning och utveckling kategorier

Schools that switched to a four-day week saw learning reductions. What does that mean for the pandemic’s lost instructional time?

2021-05-06
Schools that adopted a four-day week saw lower math and reading test scores - and those losses grew year over year - according to a study of students' academic outcomes in Oregon by Paul Thompson, an economist at Oregon State University. Thompson's research found the number of schools nationwide adopting a four-day schedule grew to…
Forskning och utveckling kategorier

Later school start time gave small boost to grades but big boost to sleep, new study finds

2021-04-28
Students reported sleeping more when schools adopted start times that were 20 minutes to 65 minutes later, according to a study by researchers at the University of Minnesota and the Bloomington, Minn., public school system. Researchers also reported a slight uptick in performance for the students in fifth through 11th grades.
Forskning och utveckling kategorier

"Låt lärarna vara lärare" – idéer om lärararbete i det offentliga samtalet om lärarassistenter

2020-12-17
De övergripande frågorna i Per Lindqvist artikel kretsar kring vilka olika idéer om lärararbetet som träder fram och som dominerar det offentliga samtalet. I studien diskuteras också hur samtalet kan komma att påverka framtida förflyttningar av gränser kring framför allt den sociala dimensionen av lärararbetet.
1235