Random acts of kindness have increased 92% at a New Jersey middle school since it adopted a positive-behavior program. The Hero program embeds rewards into the school culture, and students earn points for good behavior, such as being on time.
Elinor Schad har undersökt vilka arbetsrelaterade hälsoproblem som grundskollärare upplever. Resultaten visar att en tredjedel av lärarna i studien känner att de inte får tillräckligt med vila mellan arbetsdagarna.
Lärare är frustrerade över att skolekonomi och materiella begränsningar hindrar dem från att genomföra den undervisning de önskar. Dessutom menar de att skolans organisation påverkar vilka elevresultat som blir möjliga vad gäller elevernas läsförståelse, som har en central roll i skolan, visar ny forskning.
De störs lätt och behöver hjälp med strukturen. På Brinellgymnasiet i Nässjö får 13 elever med bland annat autism särskilt stöd och har en egen arbetsplats mellan lektionerna i sina vanliga klasser.
Researchers at the University of Oregon, in partnership with a consulting firm, will begin a pilot program this spring that uses virtual reality to help teachers recognize implicit bias in how they discipline students. The program will teach educators skills such as breathing techniques to reduce disproportionate disciplinary actions against minority students.
Vem avgör om Kvibergsskolan med öppna miljöer och surfplattor är framtidens skola? Rektor? Politiker? Tjänstemän? Svaret är – hjärnan. För läsprocessen fungerar på ett förutbestämt sätt; precis som skrivprocessen och inlärning. Och hjärnan reagerar på ett förutbestämt sätt på olika störningar. Det gäller gammal som ung, skriver Tomas Dalström, författare och journalist.
Kan barns fisar påverka inlärningsförmågan? Den frågan försöker danska forskare få svar på i en studie om luftkvalitet vid Århus universitet, skriver Danmarks radio.
Det finns ett utbrett missnöje i den svenska lärarkåren med arbetsmiljön, inte minst villkoren för kompetensutveckling. Fyra av tio lärare funderar på att byta jobb, visar en ny rapport från Luleå tekniska universitet, där en enkätundersökning med nära 2400 svenska lärare ingår.
Before helping kids better engage with learning, teachers at one middle school needed a lot of help managing student behavior. Principal Michael Essien found a solution in the "push-in" method, which kept students in class while counselors worked through disruptive behaviors on the spot.