Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Arbetsmiljö"

Visar sida 27 av 48

Välj typ av innehåll inom kategori "Arbetsmiljö":

Forskning och utveckling kategorier

Lärlabbet : Planering och stressförebyggande arbete i förskolan

2020-02-20
Stress är ett stort problem för personalen på många förskolor. Men det går att öka trivseln och minska stressen. På förskolan Karlavagnen i Umeå har man satsat på mer fast personal och fått ner både antalet vikarier och sjukskrivningar. Stressen kan också minska med noggrann planering. Genom att förbereda påklädning och måltider så att man…
Forskning och utveckling kategorier

Teachers’ understandings of emerging conflicts

2020-02-04
Scholars in the field of conflict resolution in schools theoretically argued that minor distractions and disturbances are conflicts. In the present study, we refer to them as emerging conflicts. The study has been carried out within the phenomenographic research tradition and used semi-structured interviews. (pdf)
Forskning och utveckling kategorier

A bibliometric review of approaches to address conflicts in schools: Exploring the intellectual base

2020-02-04
The aims of the study were to map and identify the foundation of relevant knowledge production in the field of approaches to address conflicts in schools and provide an empirical overview of its interdisciplinary roots, influential authors, intellectual boundaries, complexity, core theories, key methodologies, and disputed aspects. (pdf)

Ny forskning: Lærere skal have opbakning fra ledelsen til at forebygge trusler og vold fra eleverne

2020-02-04
Det kræver tydelig ledelse, hvis en arbejdsplads skal nedbringe volds- og trusselsniveauet, viser ny forskning, som også inddrager specialskoler. Ledelsen skal sørge for, at medarbejderne både har en fælles forståelse af problemet, og af hvordan de skal håndtere det.
126272848