Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Arbetsmiljö"

Visar sida 2 av 50

Välj typ av innehåll inom kategori "Arbetsmiljö":

Den psykosociala arbetsmiljön påverkar lärares vilja att stanna i yrket

24 september
Den viktigaste friskfaktorn för att lärare ska arbeta kvar är en god arbetsmiljö, visar en ny avhandling. "Effekten av ett bra arbetsmiljöarbete på skolan kan bidra till att man lättare kan behålla lärare eller kanske till och med attrahera lärare", säger forskaren Jeffrey Casely-Hayford.
Forskning och utveckling kategorier

Praktiknära forskning – DigiFLEX

10 september
Projektet ”DigiFLEX: Didaktisk design i samverkan – rummets betydelse i ny skolverksamhet” har undersökt hur flexibla rumsliga och digitala ramar och resurser på en nybyggd skola påverkar undervisningen och dess potential att stärka alla elevers lärande och utveckling. (Webb-tv)

Classroom social networks, students' peer-related social experiences and sense of belonging: The specific case of students with SEN

9 september
One main argument for inclusion refers to the social benefits that students with SEN might have from being in contact with typically developing classmates. Students' sense of belonging to the classroom is also a relevant dimension of inclusion, given its importance for positive emotional and social development and academic motivation.
12350