Hoppa till sidinnehåll

Pojkars och flickors läsförmåga och betyg i relation till socioekonomisk bakgrund

Publicerad:2015-06-16
Uppdaterad:2016-10-17
Moa Duvarci Engman
Skribent:Moa Duvarci Engman

Bidrag nr 2 2015: Pojkars och flickors läsförmåga och betyg i relation till socioekonomisk bakgrund

Maria Pajkin
Maria Pajkin har skrivit om socioekonomisk bakgrund och dess betydelse för pojkars och flickors läsförmåga och betyg.

Pojkars och flickors läsförmåga och betyg i relation till socioekonomisk bakgrund av Maria Pajkin är ursprungligen en masteruppsats, handledd av Stefan Selllbjer på Linnéuniversitetet och examinerad av Christer Jacobson på samma universitet.

Maria Pajkin är specialpedagog med masterexamen i pedagogik, fil kand i specialpedagogik
E-post:maria.pajkin@kalmar.se

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Fritidshem

Välkommen till Skolportens konferens för dig som arbetar i fritidshem! Ta del av föreläsningar om bland annat tillgängliga lärmiljöer och hur man kan arbeta förebyggande mot våld och kränkningar! Delta på plats i Stockholm 4 februari eller digitalt via webbkonferensen 11 februari - 4 mars.
Läs mer och boka
Åk F–6
4 feb 2025

Arbeta mot hedersrelaterat våld och förtryck i skolan

NY KURS HOS SKOLPORTEN! En kurs för lärare och övrig personal i grundskolan som behandlar hedersrelaterat våld och förtryck i skolsammanhang. Du lär dig att identifiera hedersrelaterade beteenden, arbeta förebyggande och hjälpa utsatta elever att komma ur sin situation. Kursledare är Issis Melin.
Läs mer och boka
Åk F–9
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev