Hoppa till sidinnehåll

Learning Study i matematik

Publicerad:2009-09-09
Uppdaterad:2012-06-14
Moa Duvarci Engman
Skribent:Moa Duvarci Engman

Artikel 9 2009: Learning Study i matematik

Under läsåret 2008/2008 genomförde vi en Learning Study i matematik. Learning Study är en modell för att utveckla elevers lärande. I vår studie ingick tre årskurs sexor från två olika skolor i Nacka. Vi arbetade systematiskt med att undersöka och utveckla undervisningen i matematik i syfte att förbättre elevernas lärande. Detta resulterade i att elevernas kunskaper ökade inom positionssystemet och att vi fick ett nytt verktyg att använda, för att kunna driva kunskapsbaserad utveckling.

Ebba Drakenberg arbetar som grundskollärare vid Sågtorpsskolan i Saltsjö- Boo.

E-post: ebba.drakenberg@nacka.se

Marie Boutard Mothander är mellanstadielärare och klasslärare i åk 4-6 vid Sågtorpsskolan.

E-post: marie.boutard.mothander@nacka.se

Monika Neuman är Ma/No-lärare vid Neglinge skola.

E-post: monika.neuman@nacka.se

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Skolbibliotek

Välkommen till Skolportens konferens för dig som leder eller arbetar i Skolbibliotek! Delta på plats i Stockholm eller digitalt via webbkonferensen. Ta del av den senaste forskningen och utvecklas i din yrkesroll. Missa inte att boka till bästa pris redan idag!
Läs mer och boka
Åk F–Vux
6–7 maj 2025

Högläsning i förskolan

I den här kursen med kursledare Ann S. Pihlgren får du handfast information om hur högläsningsstunderna kan bli så språkutvecklande som möjligt, och ett viktigt nav som förskolans undervisning kan kretsa runt. Flexibel start, kursintyg ingår och tillgång till kursen i sex månader. Pris 749 kr ex. moms!
Läs mer och boka
Fsk
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev