Hoppa till sidinnehåll
Fria skolvalet

Through the Ranks Essays on Inequality, Status and School Choice

Publicerad:2019-09-16

Elin Molin har bland annat undersökt effekterna av skolreformen som ändrade antagningskriterierna på offentliga gymnasieskolor.

Författare

Elin Molin

Handledare

Professor Lars Ljungqvist, Handelshögskolan Stockholm

Opponent

Karin Edmark, Stockholms universitet

Disputerat vid

Handelshögskolan Stockholm

Disputationsdag

2010-05-31

Titel (eng)

Through the Ranks Essays on Inequality, Status and School Choice

Through the Ranks Essays on Inequality, Status and School Choice

This doctoral thesis in Economics consists of four self-contained chapters. The first two chapters examine the impact of a Swedish reform that changed the admission criteria at public upper-secondary schools. The author investigates
how this reform affected student sorting and long-term human capital and labor market outcomes. The last two chapters build on the empirical observation that income inequality and household debt-to-income levels have
increased simultaneously in many countries over the last decades. The third chapter investigates if there is a causal relationship between income inequality at the local level, and nonrich households’ consumption levels. The last chapter explores if utility functions that incorporate positional concerns in consumption can generate a positive relationship between income inequality and nonrich households’ debt-to-income levels, under standard economic model assumption.

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Fritidshem

Välkommen till Skolportens konferens för dig som arbetar i fritidshem! Ta del av föreläsningar om bland annat tillgängliga lärmiljöer och hur man kan arbeta förebyggande mot våld och kränkningar! Delta på plats i Stockholm 4 februari eller digitalt via webbkonferensen 11 februari - 4 mars.
Läs mer och boka
Åk F–6
4 feb 2025
Digital temaföreläsning

Matematikångest

Skolportens digitala temaföreläsning för dig som vill lära dig mer om matematiksvårigheter ur ett kognitionspsykologiskt perspektiv. Vad är matematikångest, och hur bemöter vi det på bästa sätt? Föreläsningen finns tillgänglig mellan 28 oktober och 2 december 2024.
Läs mer och boka
Åk 4–Vux
11 nov – 16 dec
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev