Om lärarskapets moraliska dimension: ett perspektiv och en studie av lärarstuderandes nätbaserade seminariesamtal
Med utgångspunkt i att all undervisning har en moralisk dimension undersöker Sören Högberg i sin avhandling platsens betydelse för lärarstuderande att utveckla ett lärarskap. Hans forskningsintresse grundas i en önskan om att förstå vad som händer när lärarstuderande möts inom ramen för nätbaserad lärarutbildning.
Sören Högberg
Professor Tomas Englund, Örebro universitet, Eva Hultin, Örebro universitet
Professor Gunnel Colnerud, Linköpings universitet
Örebro universitet
2015-12-18
Om lärarskapets moraliska dimension: ett perspektiv och en studie av lärarstuderandes nätbaserade seminariesamtal
On the Moral Dimension of Teaching: A per- spective and a study of teacher students’ discussions in net-based seminars.
Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap
On the Moral Dimension of Teaching: A per- spective and a study of teacher students’ discussions in net-based seminars.
Relaterade länkar

Juridik

Fysisk aktivitet och motorik i förskolan
