Hoppa till sidinnehåll

Mind Games Extended: Understanding Gameplay as Situated Activity

Publicerad:2011-02-16
Uppdaterad:2012-03-27
Författare

Jana Rambusch

Handledare

Professor Tom Ziemke, Dr. Tarja Susi, Dr. Ulf Wilhelmsson

Opponent

Professor T.L. Taylor

Disputerat vid

Linköpings universitet

Disputationsdag

2011-01-28

Titel (eng)

Mind Games Extended: Understanding Gameplay as Situated Activity

Institution

Institutionen för datavetenskap

Mind Games Extended: Understanding Gameplay as Situated Activity

This thesis addresses computer gameplay activities in terms of the physical handling of a game, players meaning-making activities, and how these two processes are closely interrelated. It is examined in greater detail which role the body plays in gameplay, but also how gameplay is shaped by sociocultural factors outside the game, including different kind of tools and players participation in community practices. An important step towards an understanding of these key factors and their interaction is the consideration of gameplay as situated activity where players who actively engage with games are situated in both the physical world and the virtual in-game world. To analyse exactly how players interact with both worlds, two case studies on two different games have been carried out, and three different levels of situatedness are identified and discussed in detail in this thesis, on the basis of existing theories within situated cognition research.

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Fritidshem

Skolportens konferens för dig som arbetar i fritidshem! Ta del av föreläsningar om bland annat tillgängliga lärmiljöer och hur man kan arbeta förebyggande mot våld och kränkningar! Delta på plats i Stockholm 4 februari eller digitalt via webbkonferensen 11 februari–4 mars. Läs mer och boka via skolporten.se!
Läs mer och boka
Åk F–6
4 feb 2025
Digital temaföreläsning

Matematikångest

Skolportens digitala temaföreläsning för dig som vill lära dig mer om matematiksvårigheter ur ett kognitionspsykologiskt perspektiv. Vad är matematikångest, och hur bemöter vi det på bästa sätt? Föreläsningen finns tillgänglig mellan 28 oktober och 2 december 2024.
Läs mer och boka
Åk 4–Vux
11 nov – 16 dec
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev