Hoppa till sidinnehåll

Chef

Chef

Nyheter, rapporter, forskning och utveckling för dig som är skolledare eller skolchef.

Nyhetskategorier

A chat with 2025’s National Principal of the Year

Igår 13:19
Tracie Swilley’s leadership philosophy at Fairfield Central High School centers on building a robust culture and committing to long-term goals, Swilley explains in this Q&A. The approach involves open communication, trust-building and a focus on professional development, while emphasizing the importance of setting high expectations and creating an atmosphere of greatness for both students and…

Skolporten jobb

Se alla jobb

Läs om de senaste rekryteringarna.

Konferenser

Läs mer
Konferens i Stockholm

Elevhälsa

Välkommen till Skolportens fortbildning för dig som arbetar inom elevhälsan! Ta del av aktuell forskning och få praktiska verktyg om bland annat förändringar i uppdraget, ungdomars oro inför framtiden och ett djuplodande integrationsarbete. Välj att delta i Stockholm, 13–14 november eller digitalt, 21 november–12 december.

Läs mer och boka din plats här

Några av våra kommande konferenser

AllaFskÅk F–3Åk 4–6Åk 7–9GyVux
Forskning och utveckling kategorier

The 4 P’s of Enactment: Purpose, Praxis, Problems, and Policy Lessons from a Framework on Ethos

Igår 15:09
Recently, publicly managed schools in collaboration with Education and Training Boards Ireland (ETBI) embarked on developing a framework to embody sectoral values, outlined in the ETBI Patrons’ Framework on Ethos (2022). To facilitate the enactment of these values, a national community of practice (CoP) network comprising ethos coordinators was established. This paper investigates the experiences…

Skolportens magasin

Skolporten är ett populärvetenskapligt forskningsmagasin med fokus på förskola och skola.

Skolportens magasin

Läs mer

Annonsera hos oss

Vill du synas hos oss? Skolporten når en bred målgrupp inom skolans värld på webben, i nyhetsbrev, magasin och platsannonssida.

Skolledarskap för en likvärdig och inkluderande utbildning

14 februari
Den här rapporten är en bearbetning och översättning av det europeiska projektet Supporting Inclusive School Leadership, SISL. Projektet har tagit fram ett ramverk och ett verktyg utifrån internationella överenskommelser och aktuell forskning inom området skolledarskap för en likvärdig och inkluderande utbildning. (pdf)

Motivation, ledelse og opfattelse af arbejdstidsregler –en undersøgelse blandt danske folkeskolelærere

2023-09-07
Det overordnede formål med undersøgelsen er at undersøge samspillet mellem arbejdstidsregler,ledelse og motivation. Dette undersøges via en spørgeskemaundersøgelse som Kronprins Frederiks Center for Offentlig Ledelse udsendte til 10000 lærere. (pdf)

Nyhetsbrev

Dela via: