Hoppa till sidinnehåll

Storyboarding an Animated Film

Publicerad:2009-09-08
Uppdaterad:2023-09-03
Ebba Reinolf
Skribent:Ebba Reinolf

This paper applies notions of transformation to the analysis of data on semiotic processes related to making an animated film. The data derives from a study conducted in an upper secondary school in Copenhagen with students (18 years old) participating in a week-long workshop. The paper applies the concept of transduction with a focus on film storyboards: how students transform ideas when working with different modes (audio, visual) of representation. Data includes discourse analysis of semiotic processes and texts, referring to Social Semiotics and the methodology of Mediated Discourse Analysis. Conclusions highlight transformation as relevant for learning to reflect on media and the implications for teaching, given the increasing influence of visual modes of communication.

Författare: Lisbeth Frølunde

Storyboarding an Animated Film: A Case Study of Multimodal Learning Processes in a Danish Upper Secondary School

Designs for Learning Volume 2 Number 1 June 2009

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Bild

Välkommen till Skolportens konferens för dig som undervisar i bild i grundskolan! Ta del av aktuell forskning och praktiska exempel som kan inspirera och utveckla dig i din yrkesroll. Delta på plats i Stockholm eller digitalt via webbkonferensen.
Läs mer och boka
Åk F–9
24–25 sep
Digital temaföreläsning

Matematikångest

Skolportens digitala temaföreläsning för dig som vill lära dig mer om matematiksvårigheter ur ett kognitionspsykologiskt perspektiv. Vad är matematikångest, och hur bemöter vi det på bästa sätt? Föreläsningen finns tillgänglig mellan 28 oktober och 2 december 2024.
Läs mer och boka
Åk 4–Vux
11 nov – 16 dec
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev