Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Läroboksrevision 1947-1952

Publicerad:2011-03-21
Uppdaterad:2023-09-03
Ebba Reinolf
Skribent:Ebba Reinolf

In this article, I focus on connections between textbook revision forums between 1947 and 1952. I examine the interrelations between the textbook activities of UNESCO, the World Movement of Trade Unions, the international historian conferences in Speyer and two Franco-German co-operation projects. I thus try to understand how these interrelations impacted on the development of each of these forums and on textbook revision in general. I argue that the revision projects were not just embedded within a diplomatic and institutional framework but also in a set of relations that closely linked them, irrespective of their institutional and ideological foundations. Further, I propose to conceive of textbook revision not as an entirely fragmented mosaic of bilateral and multilateral projects, but as a more or less coherent transnational field.

Författare: Romain Faure

Connections in the History of Textbook Revision, 1947–1952

Education Inquiry 1/2011

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Fritidshem

Skolportens konferens för dig som arbetar i fritidshem! Ta del av föreläsningar om bland annat tillgängliga lärmiljöer och hur man kan arbeta förebyggande mot våld och kränkningar! Delta på plats i Stockholm 4 februari eller digitalt via webbkonferensen 11 februari–4 mars. Läs mer och boka via skolporten.se!
Läs mer och boka
Åk F–6
4 feb 2025
Digital temaföreläsning

Matematikångest

Skolportens digitala temaföreläsning för dig som vill lära dig mer om matematiksvårigheter ur ett kognitionspsykologiskt perspektiv. Vad är matematikångest, och hur bemöter vi det på bästa sätt? Föreläsningen finns tillgänglig mellan 28 oktober och 2 december 2024.
Läs mer och boka
Åk 4–Vux
11 nov – 16 dec
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev