Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Samtalsanalys och tvåspråkig undervisning

Publicerad:2011-03-21
Uppdaterad:2023-09-03
Ebba Reinolf
Skribent:Ebba Reinolf

TESOL/bilingual curriculum is becoming a broader and more open field, implementing different areas and fields of study to meet and satisfy the needs of diverse ESL/bilingual learners in this age of globalization. One area of study which can be implemented and has pedagogical and critical implications is conversation analysis. The analysis of conversation can be used to educate diverse ESL learners, for example, about the sensitivity of English conversation structures and the fact that the well-organised structure of conversation does not mean that social and human interaction takes place spontaneously without the influence of participants’ feelings, thoughts and attitudes (microlevel) and socio-cultural and economic contextual factors (macro-level). Such critical pedagogical perspectives would empower learners, raise their cognitive and meta-cognitive skills, and improve their social and cultural awareness. This paper attempts to link the field of conversation analysis and the field of TESOL/bilingual education for diverse learners.

Författare: Majid N. Al-Amri

Getting Beyond Conversation Analysis: Critical and Pedagogical Implications for TESOL/Bilingual Curriculum for Diverse Learners in the Age of Globalization

Education Inquiry 1/2011

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Fritidshem

Skolportens konferens för dig som arbetar i fritidshem! Ta del av föreläsningar om bland annat tillgängliga lärmiljöer och hur man kan arbeta förebyggande mot våld och kränkningar! Delta på plats i Stockholm 4 februari eller digitalt via webbkonferensen 11 februari–4 mars. Läs mer och boka via skolporten.se!
Läs mer och boka
Åk F–6
4 feb 2025
Digital temaföreläsning

Matematikångest

Skolportens digitala temaföreläsning för dig som vill lära dig mer om matematiksvårigheter ur ett kognitionspsykologiskt perspektiv. Vad är matematikångest, och hur bemöter vi det på bästa sätt? Föreläsningen finns tillgänglig mellan 28 oktober och 2 december 2024.
Läs mer och boka
Åk 4–Vux
11 nov – 16 dec
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev