Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Didaktiska val vid mångkulturell utbildning

Publicerad:2011-03-25
Uppdaterad:2023-09-03
Ebba Reinolf
Skribent:Ebba Reinolf

This article discusses didactic choises in A Multicultural School with a fair pedagogy. The concept of fair pedagogy scrutinizes the curriculum, the support of the teachers, the working methods, evaluation and communication of the school. As an increasing part of the students within vocational education having immigrant backgrounds are adults, their education should be seen from adult pedagogical perspective. Results concerning equitable pedagogy, based on an empirical research at four colleges of social and healthcare vocational education, are presented. The data was collected 2000-2001 through interviews, observations and by a questionnaire. The material was analysed qualitatively by using the content analysis method. The results show that both teachers and students require different forms of support. According to the teachers it is difficult to include multicultural issues in their teaching. They call for courage of the teachers to use creative didactic methods. The teachers feel unsure about how to evaluate the students and their results. The most experienced teachers underline the importance of teachers daring to require high demands for all students. Nobody benefits when the teacher is seeing through the fingers.

Författare: Yvonne Lassenius

Didaktiska val vid mångkulturell utbildning

Didaktisk Tidskrift 1/2011

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Företagsekonomi

Välkommen till Skolportens fortbildning för dig som undervisar i företagsekonomi! Konferensen berör bland annat: Gy25 – vad ändras och varför?, att undervisa i företagsekonomi med ett brett hållbarhetsperspektiv, att kommunicera hållbarhet, undervisning i entreprenörskap – hur och varför? Delta på plats i Stockholm 21 november eller via webbkonferensen 28 november–20 december! Sommarerbjudande: 15% rabatt på din bokning när du anger rabattkod SOMMAR i bokningsformuläret!
Läs mer & boka
Åk 7–Vux
21 nov
Digital temaföreläsning

Matematikångest

Skolportens digitala temaföreläsning för dig som vill lära dig mer om matematiksvårigheter ur ett kognitionspsykologiskt perspektiv. Vad är matematikångest, och hur bemöter vi det på bästa sätt? Föreläsningen finns tillgänglig mellan 28 oktober och 2 december 2024.
Läs mer & boka
Åk 4–Vux
11 nov – 16 dec
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev