Hoppa till sidinnehåll

How early and how long?

Publicerad:2012-02-09
Uppdaterad:2023-09-03
Ebba Reinolf
Skribent:Ebba Reinolf

Day care centres have become a normal part of Norwegian childhood, even among quite small children. In 1970 less than 3 per cent of Norwegian children of pre-school were enrolled. At the end of 2009 as much as 70 per cent of children aged 12 to 24 months were enrolled and for 90 per cent of them a full day stay had been arranged. Norwegian children with small children opt for an early start at a day care centre. However, the day care centre employees do not share the same views as the users of the services they provide. Only one third of them express the opinion that children may start at the age of one and have a full day stay at this age. The article discusses this discrepancy between the users and providers of public financed day care.

Författare: Mette Løvgren och Lars Gulbrandsen

How early and how long?

Nordisk barnehageforskning Vol 5, 2012

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Bild

Välkommen till Skolportens konferens för dig som undervisar i bild i grundskolan! Ta del av aktuell forskning och praktiska exempel som kan inspirera och utveckla dig i din yrkesroll. Delta på plats i Stockholm eller digitalt via webbkonferensen.
Läs mer och boka
Åk F–9
24–25 sep
Digital temaföreläsning

Matematikångest

Skolportens digitala temaföreläsning för dig som vill lära dig mer om matematiksvårigheter ur ett kognitionspsykologiskt perspektiv. Vad är matematikångest, och hur bemöter vi det på bästa sätt? Föreläsningen finns tillgänglig mellan 28 oktober och 2 december 2024.
Läs mer och boka
Åk 4–Vux
11 nov – 16 dec
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev