Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

When matter comes to matter – working pedagogically with junk materials

Publicerad:2012-10-24
Uppdaterad:2023-09-03
John Miller
Skribent:John Miller

This article focuses on junk materials and how they invite and encourage children to play and construct without the need to name, define or label the constructions. The article also deals with how practitioners’ expectations can disturb this creative and transitory process. The article is based on one aspect of my study entitled “When matter comes to matter: Recycled materials as a pedagogic idea”.

Författare: Nina Odegard

When matter comes to matter – working pedagogically with junk materials

Education Inquiry Volume 3, No. 3, September 2012

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Fritidshem

Skolportens konferens för dig som arbetar i fritidshem! Ta del av föreläsningar om bland annat tillgängliga lärmiljöer och hur man kan arbeta förebyggande mot våld och kränkningar! Delta på plats i Stockholm 4 februari eller digitalt via webbkonferensen 11 februari–4 mars. Läs mer och boka via skolporten.se!
Läs mer och boka
Åk F–6
4 feb 2025
Digital temaföreläsning

Matematikångest

Skolportens digitala temaföreläsning för dig som vill lära dig mer om matematiksvårigheter ur ett kognitionspsykologiskt perspektiv. Vad är matematikångest, och hur bemöter vi det på bästa sätt? Föreläsningen finns tillgänglig mellan 28 oktober och 2 december 2024.
Läs mer och boka
Åk 4–Vux
11 nov – 16 dec
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev