Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Keep a-knocking (but you can’t come in): The issue of passing by the gatekeeper and gaining linguistic access to qualitative research fields

Publicerad:2012-10-15
Uppdaterad:2023-09-03
Moa Duvarci Engman
Skribent:Moa Duvarci Engman

This paper explores methods that researchers, including students, use to gain access to research being conducted in their subject areas. I conducted a review of the literature on research methodology to find out how the access problem is defined and the points highlighted by scholars. The review was based on articles accessed through databases like Web of Science, reference books on research methodology, and handbooks on scientific writing. I then summarised the thoughts of two philosophers of science, Jorgen Habermas and Naomi Scheman, on the subject. The analysis focused on elements challenging the process of gaining access, including power and diversity dimensions. The paper concludes with a consideration of gender and diversity as operational frameworks in the process of gaining access and the possibility of applying a practice grounded in trust that would strengthen an inclusive process and the validity of a research project.

Författare: Göran Widding

Keep a-knocking (but you can’t come in): The issue of passing by the gatekeeper and gaining linguistic access to qualitative research fields

Education Inquiry Volume 3, No. 3, September 2012

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Fritidshem

Skolportens konferens för dig som arbetar i fritidshem! Ta del av föreläsningar om bland annat tillgängliga lärmiljöer och hur man kan arbeta förebyggande mot våld och kränkningar! Delta på plats i Stockholm 4 februari eller digitalt via webbkonferensen 11 februari–4 mars. Läs mer och boka via skolporten.se!
Läs mer och boka
Åk F–6
4 feb 2025
Digital temaföreläsning

Matematikångest

Skolportens digitala temaföreläsning för dig som vill lära dig mer om matematiksvårigheter ur ett kognitionspsykologiskt perspektiv. Vad är matematikångest, och hur bemöter vi det på bästa sätt? Föreläsningen finns tillgänglig mellan 28 oktober och 2 december 2024.
Läs mer och boka
Åk 4–Vux
11 nov – 16 dec
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev