Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Play, adventure and creativity: unearthing the excitement and fun of learning

Publicerad:2023-06-13
Uppdaterad:2023-09-03
Susanne Sawander
Skribent:Susanne Sawander

Many scholars discuss the role of play in early childhood education and the notion that play is the child’s vehicle for learning (Bodrova and Leong Citation2015). The justification for this is partly due to the power of play to engage children in the process of learning; it creates dispositions for intrinsic learning which are self-motivating and inherently rewarding. Play-based learning is often positioned as an approach to overcome the lack of motivation to learn which can be caused by schools if they impose mechanisms which Bruner (Citation1966, 127) suggests ‘fail to enlist the natural energies that sustain spontaneous learning’. As a result, play is thought to alleviate the potential for learning to be mundane, tedious, or repetitive because children see play as exciting and fun. These positive dispositions associated with play stem from children’s familiarity with playing – a process which is typically engrained in childhood by parents and caregivers from birth – creating a sense of control and ownership for children to direct their actions and experiences, or to exhibit control over others in certain play situations (Corsaro and Eder Citation1990).

Författare: Lorna Arnott

Play, adventure and creativity: unearthing the excitement and fun of learning

 

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Företagsekonomi

Välkommen till Skolportens fortbildning för dig som undervisar i företagsekonomi! Konferensen berör bland annat: Gy25 – vad ändras och varför?, att undervisa i företagsekonomi med ett brett hållbarhetsperspektiv, att kommunicera hållbarhet, undervisning i entreprenörskap – hur och varför? Delta på plats i Stockholm 21 november eller via webbkonferensen 28 november–20 december! Sommarerbjudande: 15% rabatt på din bokning när du anger rabattkod SOMMAR i bokningsformuläret!
Läs mer & boka
Åk 7–Vux
21 nov
Digital temaföreläsning

Matematikångest

Skolportens digitala temaföreläsning för dig som vill lära dig mer om matematiksvårigheter ur ett kognitionspsykologiskt perspektiv. Vad är matematikångest, och hur bemöter vi det på bästa sätt? Föreläsningen finns tillgänglig mellan 28 oktober och 2 december 2024.
Läs mer & boka
Åk 4–Vux
11 nov – 16 dec
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev