Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Reflekterande handledning – en plattform för studenters och lärares gemensamma lärande

Publicerad:2023-01-31
Uppdaterad:2023-09-03
Susanne Sawander
Skribent:Susanne Sawander
Reflective supervision in higher education means that students, continuously and systematically (according to a given model), together with teachers who supervise them, process experiences from work-based education and the university-based part of education. In two early studies of nursing students’ and teachers’ experiences of critical reflection as part of the reflective supervision, we have identified signs of existence of shared learning community. The purpose of the present study is to investigate teachers’ and students’ expressions of shared learning community, in light of the teaching form reflective supervision. The data consist of interviews from the two previous studies. The result of the analysis shows how students and supervising teachers express common experiences from the reflective supervision. The result shows a shared learning community as structured processing of vocational knowledge, challenging perspective meeting and exchange of perspectives, openness to each other’s experiences and learning processes and interaction between the common and the individual. The study shows how the model reflective supervision contributes to a creative common environment for learning for both students and teachers in higher education. Författare: Susanne Gustavsson och Mia Berglund Reflekterande handledning – en plattform för studenters och lärares gemensamma lärandeUtbildning och lärande Vol 16, nr 2
Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Svenska för högstadiet och gymnasiet

Ta del av föreläsningar om aktuell forskning och praktiska exempel som fördjupar din ämneskompetens som svensklärare. Delta på plats i Stockholm 29–30 januari eller på webbkonferensen 5 februari–5 mars. Missa inte att boka din plats till bästa pris idag!
Läs mer och boka
Åk 7–Vux
29–30 jan 2026
Digital temaföreläsning

Perspektiv på samernas historia

Välkommen till Skolportens digitala temaföreläsning som ger inblick i samisk historia. Passet är öppet 11 maj–15 juni. Det riktar sig främst till lärare i historia och samhällskunskap från åk 7 till vux. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta Skolporten för specialerbjudande!
Läs mer och boka
Åk 7–Vux
11 maj – 15 jun 2026