Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Teachers in the Crossfire

Publicerad:2023-01-23
Uppdaterad:2023-09-03
Susanne Sawander
Skribent:Susanne Sawander

This article focuses on the role of the Swedish as a second language (SSL) teacher in the Language Introduction Programme (LIP) in secondary schools in Sweden. Policy analysis is used, with policy comprising of three closely intertwined layers: declared, perceived and practised. The material used consists of official documents, interviews with teachers and principals, and classroom observations. What becomes apparent through these layers is that the SSL teacher’s role is both contradictory and ambiguous. On the one hand, these teachers are trained to teach and plan SSL to support L2 students’ learning throughout the school day and in different subjects. On the other, neither official documents nor the schools themselves provide SSL teachers space for such agency: the space in which they are given agency is restricted to their own subject. National educational policy to increase knowledge about the educational requirements of recently arrived students has not been followed by sufficient changes in the training of and directives for principals and teachers. Solving these issues requires that all teachers and principals receive relevant training and SSL teachers given more responsibility and training.

Författare: Åsa Wedin

Educare No 4 2022

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Fritidshem

Skolportens konferens för dig som arbetar i fritidshem! Ta del av föreläsningar om bland annat tillgängliga lärmiljöer och hur man kan arbeta förebyggande mot våld och kränkningar! Delta på plats i Stockholm 4 februari eller digitalt via webbkonferensen 11 februari–4 mars. Läs mer och boka via skolporten.se!
Läs mer och boka
Åk F–6
4 feb 2025
Digital temaföreläsning

Matematikångest

Skolportens digitala temaföreläsning för dig som vill lära dig mer om matematiksvårigheter ur ett kognitionspsykologiskt perspektiv. Vad är matematikångest, och hur bemöter vi det på bästa sätt? Föreläsningen finns tillgänglig mellan 28 oktober och 2 december 2024.
Läs mer och boka
Åk 4–Vux
11 nov – 16 dec
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev