Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Principals’ Enactment of Policy on Research-based Education: Interpreting and Facilitating Policy in Local School Settings in Sweden

Publicerad:2023-01-23
Uppdaterad:2023-09-03
Susanne Sawander
Skribent:Susanne Sawander

Increased international attention paid to research-based education has resulted in various national initiatives to exploit research in education. However, this poses challenges for school professionals. Based on an ethnographic single case study in a Swedish educational setting, this article investigates how national policy on research-based education is realized at local school level from the perspective of principals. Theoretically, the study applies a policy enactment understanding, arguing that policy is put into action in original ways in various local settings. Through thematic analysis four interrelated main strategies deployed by the principals were identified: strategies facilitating durable structures, developing learning cultures, developing teachers’ competencies, and strengthening leadership. The strategies demonstrate the complexities in policy enactment as it involves multiple embedded local processes and settings. Additionally, the study contributes to an understanding of how different interrelated national policies and initiatives intersect when enacted at school level.

Författare: Catarina Lundqvist och Stina Westerlund

Principals’ Enactment of Policy on Research-based Education: Interpreting and Facilitating Policy in Local School Settings in Sweden

Scandinavian Journal of Educational Research

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Fritidshem

Skolportens konferens för dig som arbetar i fritidshem! Ta del av föreläsningar om bland annat tillgängliga lärmiljöer och hur man kan arbeta förebyggande mot våld och kränkningar! Delta på plats i Stockholm 4 februari eller digitalt via webbkonferensen 11 februari–4 mars. Läs mer och boka via skolporten.se!
Läs mer och boka
Åk F–6
4 feb 2025
Digital temaföreläsning

Matematikångest

Skolportens digitala temaföreläsning för dig som vill lära dig mer om matematiksvårigheter ur ett kognitionspsykologiskt perspektiv. Vad är matematikångest, och hur bemöter vi det på bästa sätt? Föreläsningen finns tillgänglig mellan 28 oktober och 2 december 2024.
Läs mer och boka
Åk 4–Vux
11 nov – 16 dec
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev